Szkolenie otwarte: Uczeń z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym – jak go zrozumieć i jak mu pomóc; nauczanie, rozwój społeczny, komunikacja
Forma: wykład multimedialny, warsztaty
Termin: 13 kwietnia 2019 r., sobota, godz. 9.00
Liczba godzin dydaktycznych: 10
- Charakterystyka objawów, nowe kryteria diagnostyczne, częstotliwość występowania zaburzeń autystycznych,
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w szkole; niespotykany profil, pomyłki diagnostyczne, zaburzenia współwystępujące – co musi wiedzieć nauczyciel,
- Teorie psychologiczne wyjaśniające funkcjonowanie dzieci ze spektrum autystycznego,
- Deficyty w spektrum i wynikające z nich problemy wychowawcze, edukacyjne i rozwojowe,
- Różne postawy, różne reakcje, różne zachowania w spektrum,
- Jak przygotować IPET i WOPFU dla ucznia z zaburzeniami autystycznymi; dokumentacja, wywiad z rodzicem, obserwacja w szkole,
- Dyscyplina w klasie – czy to się uda?
- Nauka umiejętności komunikacyjnych i społecznych – jak je wspomagać?
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności szkolnych – jak pomóc uczniowi?
- Ocena zachowania ucznia ze spektrum w szkole,
- Zachowania trudne – jak sobie z nimi radzić?
- Współpraca trójstronna; nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, wychowawca, nauczyciel przedmiotu
- Współpraca z rodzicami,
- Podsumowanie – czy coś jeszcze muszę wiedzieć?
Uczestnicy otrzymują zaświadczenia, materiały szkoleniowe oraz przydatne linki, wybór literatury, filmów i materiałów multimedialnych.
Prowadzący: pedagog specjalna, praktyk z ponad 15-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zespołem Aspergera/HFA,
Zapisy: zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy szkoleniaotwarte@interia.pl wpisując w temacie „Szkolenie N-2019”
Koszt: 220 zł od osoby
Wpłaty: Bank Pekao 52124011251111001071721780 tytuł przelewu „Szkolenie N-2019”
Miejsce: Al. KEN 101, Warszawa (dokładny adres podamy drogą mailową po zamknięciu grup).